Edah, Loeki de Leeuw campagne

Logo EdahLoeki de Leeuw is een pop die van 1972 tot 2004 de reclame van de STER op de televisie opvrolijkte in korte filmpjes. Volgens sommigen werd hij genoemd naar de bekende voetbalinternational Louis Biesbrouck (Loek), maar ook wordt wel gezegd dat zijn naam een afleiding is van het Engelse werkwoord 'to look'. Vaak draaiden de filmpjes om Loeki's onhandigheid. Hij had nagenoeg geen tekst, maar zijn vaste kreet 'Asjemenou' werd beroemd.

Televisiecommercials

Op 21 augustus 2005 keerde Loeki eenmalig terug op de buis in reclamespotjes van Edah. Loeki was daardoor voor het eerst ook te zien op de commerciële zenders. De Loeki filmpjes zijn niet alleen in Nederland op televisie vertoond, maar ook in onder andere Frankrijk, Engeland, Oostenrijk, Italië en zelfs de Verenigde Staten. Ook in Japan is Loeki te vinden. Namelijk als de mascotte van het themapark Huis ten Bosch, vlakbij Nagasaki.

Compilatie tv-commercials

In opdracht van MKP heeft artic multimedia diverse reclamefilmpjes met Loeki de Leeuw gemaakt. Hiernaast treft u een compilatie van de diverse commercials aan.
Klik op het 'play' knopje hier links om de tv-commercials te bekijken.

Loeki in de media, 'the making of...'

Loeki die opnieuw op de televisie verscheen betrof nieuws. RTL's 'Editie NL' maakte hier een item over. De ontwikkeling van pop naar 3D kunt u in bijgaand filmpje bekijken.
Klik op het 'play' knopje hier links om de film-special te bekijken.

illustraties
Artic portfolio Werk